Underbara trotsålder!

Daniel är i en sån här underbar trotsperiod! Han har varit det nu till och från nu i någon vecka. Och jag blir snart tokig. Det verkar aldrig vilja ge sig. 
Det spelar ingen roll hur jag än gör, det tar evigheter innan han ger sig. 
När han väl sätter igång så tar det allt mellan 20min till typ en hel dag innan han ger sig och vill bli sams igen. 
Och han kan få utbrott för ingenting! 
Ibland så kan det bli världens bråk över att jag inte gav han frukostmackan på rätt sätt, sen fortsätter han att få utbrott över småsaker hela dagen. 
Man försöker på alla sätt att göra så att han inte ska få utbrott. Man är pedagogisk, försöker skoja bort det, avleda han, bli arg på han, ge han straff, time out, hota med att polisen kommer och tar elaka och trotsiga barn,  men inget funkar på han! Det bästa sättet är att ignorera han. Men envis som han är gör han nästan allt för att få min uppmärksamhet. 
Man är lagom trött och psykiskt nerbruten när man har vart hemma med alla 3 kottar och Daniel har vart hemsk flera timmar, och att man sen ska till jobbet och jobba em. Man är ju inte allt för alert på jobbet 😉
Några gånger så har jag t.om fått ringa Johannes när han är på jobbet, så han får komma hem. För att Daniel tar knäcken på mig. 
Men när tjejerna ska få sin 1 1/2 års vaccination ska jag få be att prata med en barnpsykolog, som kanske kan ge oss tips på hur vi kanske kan hantera Daniels trots på bättre sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0