Fredag...

En riktig mysfredag var det igår på dagen.. Började med en mysig morgon med barnen, lite frukost och tända ljus och film under filten med barnen:)
Sen väckte vi Johannes och gjorde iordning oss för att lämna Daniel på dagis, och åka till stan för veckohandling. Hem igen för att förbereda lunchen. Mysa lite med varsin tjej, innan jag och tjejerna hämta hem Daniel igen. Blev en liten pratstund med fröknarna, som överöste barnen med komplimanger. :) sen hem igen och äta lite.
Sen ville Daniel åka och fika och mata ankorna vid Skantzen, och så fick det bli. Klä på barnen och packa in dom i bilen och iväg till åsby för en mysig fika, för att sen mata ankorna.
Åkte hem till mamma sen efter det så hon fick mysa och gosa med barnen, och jag fick lite kaffe och snacka goja ;)
Sen hem och mysa hela familjen framför en barnfilm och äta lite, innan det redan var dags för kvällsrutinen, på barnen. Johannes natta flickorna, och jag och Daniel tog en dusch. Sen var det dags att natta Daniel, som självklart började med sina Alfons Åberg fasoner, som att läsa den längsta boken, kissa, lite törstig osv. Bara för att jag skulle iväg hem till Anna och umgås lite med tjejerna. Men Daniel somna till slut iaf och jag kunde dra iväg. :)
Väl hemma hos Anna, så började tjejerna bli lagom luriga, och flummiga ;) fast jag hade beslutat att vara nykter och dricka energidryck :)
Men lika kul hade jag för det.

Jag hade helt enkelt en helt perfekt dag, tills jag hade sagt hejda till brudarna hemma hos Anna och skulle gå ner för trappen. Dum som jag var tände jag inte lampan i trapphuset, och missar sista trappsteget, och stukar foten! Jävla klantarsel man är, men det kändes inte så farligt just då för tillfället, så jag går till bilen utan större problem. Och kommer hem och lägger mig. Och då kom smärtan! Herrejävlar vad ont jag fick! Kändes som hela foten skulle lossna, och foten svullna upp ganska rejält. Så det blev inte så mkt sömn den natten. Tur att jag hade kvar en massa energidryck som man har levt på idag.
Men foten har blivit bättre under dagen, och jag kan gå på den nu igen, som tur är.
Men det blir nog sängen snart. Då det känns som att jag skulle kunna sova ståendes ;)

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0