Natti natti...

Ikväll var ingen rolig kväll och natta barnen... Har vart en bra dag, alla barnen har vart snälla och glada hela dagen, tills på eftermiddagen när jag och Daniel kom hem från Västerås, efter vi vart och hälsat på hos mamma. Kommer hem, och Johannes skulle iväg hem till sin kusin och spela lite. Inga problem tyckte en annan, brukar inte vara något problem att natta ungarna tänkte jag. Johannes åker iväg, och det hinner inte gå mer än 2 min och Daniel säger att han är kissnödig, Ok säger säger jag, kom så går vi på toa då. Och Daniel får världens utbrott och skriker att han inte ska på toa, utan han ska gå ut och kissa. Och jag förklarar för Daniel att kissa kan man göra ute när man är ute. Men det tyckte inte Daniel, utan han blir Ennu mer oxtokig, och börjar hoppa och skrika och väckte sina systrar så dom blev upprörda, och ljudnivån steg från 0-100 på 1 sekund. Och jag frågar Daniel gång på gång om vi ska gå på toa, och han säger ja först, och sen när man reser sig för att gå iväg med han så skriker han helt plötsligt nej. Och hoppar och skriker. Och så höll vi säkert på i 10 min, innan jag tappar humöret och säger att han får väl kissa på sig då, och det ville han ju inte. Hämta en blöja då, säger jag. Men det var Inge bra heller. Så jag schasar in han på sitt rum för att han gapar och skriker för ingen ting och väcker syrrorna hela tiden. Så Daniel är på sitt rum och gapar och jag försöker lugna tjejerna som är ledsna och börjar bli hungriga, och jag ringer Johannes och är helt förtvivlad och arg, och ber han komma hem igen. Och när Johannes har kommit hem så har Daniel lugnat ner sig lite, och jag kände mig jättedum som ringt han, och han tror att Daniel var bara lite tjurig, eftersom Daniel precis lugnat ner sig. Men det tog inte många minuter innan Daniel var på samma humör igen, om inte Ennu värre när Johannes försökte ta han på toa. Så det sluta att Johannes brotta på Daniel blöja och natta honom. Och jag natta tjejerna, och matta kom, så dom spela här hemma ist. Inte lätt att vara småbarnsförälder ibland. ;)


Kommentarer
Postat av: "Matta"

Yeah! Jag har fått ett nytt namn! Diggar det stenhårt ;)

Sov så gott så hörs vi här i veckan :P
Kram!

2012-07-24 @ 23:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0