Matstund....

Hur ger man tvillingarmat? 
Jag har aldrig ammat mina tjejer, bara pumpat ut bröstmjölken. Just för att underlätta för mig själv. För jag tyckte det var jättesvårt att amma bådasamtidigt, då måste man hålla på att bulla upp med en massa kuddar,och att man ska försöka få dom att ligga bra på det. Och hur ska man klara av det om man är själv? Det är något jag aldrig ville prova på. Det funka lika bra att pumpa och ge dom. Då kan även Johannes eller någon annan hjälpa till och ge mat. :) det som är bra med att ge mat på flaska är att man slipper ta fram tissarna överallt också, visserligen är det naturligt att amma, och ta fram tisarna, men jag har aldrig känt mig bekväm att amma ofentligt. ;)
hur gör man då när man är själv och ska ge mat med flaska?
Det händer ju ibland, fast både jag och Johannes är hemma, så blir man själv hemma ibland. Och när jag är själv och tjejerna blir hungriga brukar jag sätta dom i var sin babysitter, och ställa dom på en varsin sida om mig på golvet, sen ger jag dom flaskan. Ibland så ligger dom ivagnen, då bullar jag upp med filtar så att flaskan
 
blirstadigt, när flaskan är i munnen. Ibland så är dom hungriga olika tider, och då brukar det underlätta lite mer, och man får en liten mysstund med var och en. 
På nätterna ibland när dom är hungriga samtidigt, vilket händer ganska sällan. Men då bullar jag upp medtäcket  så dom ligger stadigt och bra, och ger dom flaskan. 
Eftersom jag oftast går upp och ger tjejerna mat pånatten, så gårJohannes upp med alla barnen på morgonen, så jag får sova ut, om har varit en tung natt. Men oftast så är det lugnt och dom äter engång var nattetid. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0