Handla...

Fick för mig att jag skulle prova att åka och handla själv förra veckan med alla barnen... Det var en liten utmaning..;) i vanliga fall brukar vi åka hela familjen, tjejerna sitter i sina bilstolar i en kundvagn som jag eller Johannes puttar, och den ena puttar en till vagn som vi har varorna i. Och Daniel har jag hårdtränat så han går snällt bredvid mig. Men att åka själv blev ju som sagt lite svårare... För när man kommer till parkeringen först och främst, brukar det vara fullt med bilar och som parkerar med 5 cm mellanrum. Väldigt irriterande om man har en bil full med ungar och bilbarnstolar som ska ut. Men efter lite svordomar, så hitta jag en bra p-plats tillslut. Går ut ur bilen och sätter på mig en bärsele(en världens bästa uppfinningar) och sätter Ronja i den tar ut Daniel och Ellinore, håller Daniel i handen och har Ellinore i sin stol i andra handen, och Ronja hängandes i bärselen. I med ellinore i vagnen. Och så travade vi in.Kände mig ganska rolig när jag gick in i affären ;) fast det var skönt att ha bärselen, så man fick mer plats i vagnen för varor. Så nu mera har vi alltid bärselen med. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0