Sjukstuga..

Vilken bajshelg!! Magsjuka plus hostigt och snorigt. Jag var den som började spy först, natten till lördag. Kort där efter min första spya började Daniel spy som en häst, och fick hög feber. Jag spydde till på morgonkvisten, men Daniel fortsatte att spy hela lördagen. usch vad dålig han var, han har nog aldrig varit så sjuk nån gång under sina 3 år :( ellinore spydde en gång på eftermiddagen, men hon var pigg och glad endå. Tack och lov för det! Ronja och Johannes klara sig fint. Blev en tidig kväll för mig och barnen. Idag var alla mycket bättre. Daniel var dålig i magen på morgonen och lite feber, men det försvann med vinden tidigt på förmiddagen :) Daniel blev så rastlös på dagen, så vi gick ut och skotta bort snön på dagen, fanns ingen risk då iaf att han skulle smitta något annat barn, då vi blivit bjudna på kalas idag hos Elis, som fyller 2 år. Daniel var lite besviken över att han inte fick gå på kalaset. Men vi får åka över någon dag nu i veckan hem till dom. :)

Nu på em har jag städat bort magsjukan, med att skrubba och sterilisera toaletten, samt spritat hela köket och ångat alla leksaker. Så förhoppningsvis blir ingen smittat mer :) medans jag endå höll på toaletten, så bättra jag på färgen på väggen, och Johannes bytte lyse där inne, så nu blev det fräscht där inne :)
Nu hoppas jag bara på att förkylningen går över snart på tjejerna, så att man verkligen får in en vardagsrutin igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0