Lugnet efter jul...

Det har varit en väldigt mysig julhelg. Vi fira hemma för första gången, och så var det ju tjejernas första jul. Och allt bara va perfekt. Det var min mamma och syrran, och Johannes mamma och syskon. Och vi förstås ;) var lite besviken på brorsan, som inte orka komma. Det verkade viktigare att ligga i sängen hela dagen tydligen. Men men, det var hans val. Det var mysigt vilket fall som helst.
Tjejerna fick värsta chocken när dom vakna från sin middagslur, och fick se alla släktingar som hade droppat in under tiden som dom sov. Så dom började gallskrika! Men det gick över efter en stund.
Sen blev det massa god mat och kalle anka, och programmet blev inte mycket sämre För att neger dockan, och lite andra cener var bortklippta, så jag vet inte riktigt varför fb och övriga folket har gjort En så stor grej av det. Men som sagt så störde det inte mig något. :) efter Kalle så blev det paketöppning, och barnen fick så mycket fina leksaker och kläder. :) så tack alla för det. Daniel var så nöjd. Tyvärr så kunde inte tomten komma, men vi sa bara till Daniel, att tomten hade så många barn att åka till, så han hann inte stanna och dela ut paketen, utan bara lämna dom under granen. Och Daniel köpte det :)
På kvällen när alla hade åkt hem blev det bara mus för hela slanten. Daniel tvärslockna på 1 min, när han la sig i sängen. :) tyder på en lyckad dag:) och jag och Johannes njöt av tystnaden i sängen till en film resten av kvällen <3

På juldagen blev det mestadels lugna aktiviteter. Jag och daniel åkte lite Bob i backen, och han ska ju prompt åka högst upp i stora delen av soptippsbacken, det gick inte att övertala han att åka i lilla backen. Så det var bara att släpa boben upp och ner i stora backen, man var lagom svettig efter den pulka vändan :)

Snart börja älskling jobba igen, efter 9 månader, både jag och Johannes ser fram imot det, än så länge iaf. Och jag ska börja banta! 15 kg ska bort!! Och jag är jättetaggad. Har planerat veckorna noga, vad jag ska göra osv medans Daniel är på dagis. :)

Nu ska jag lämna över ipaden till Daniel som står och hoppar här brevid och vill leka.

Trevlig fortsättning <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0