Min förebild...

Min mamma är världens bästa och starkaste kvinna! Tänk att hon har uppfostrat 3 barn helt på egen hand, trots sin sjukdom, och att vara änka, samtidigt hålla ordning och reda på både barn och hem.
Jag har alltid haft en väldigt respekt för min mamma, fast hon satt i rullstol, och när man var yngre och mer rebellisk, så kunde jag ha bara gått förbi henne utan att hon kunde stoppa mig. Men det gjorde jag nästan aldrig. Och dom gångerna jag gjorde det, så ångra jag mig lika fort och gick hem igen. ;p
Även fast jag och mina syskon fick lära oss väldigt tidigt att hjälpa till i hushållet, så är jag väldigt stolt över mamma på grund av det, tänk att ha sån pli på ungarna och lära dom hur man lyssnar och ta imot instruktioner och lärs sig att sköta tvättmaskin, diskmaskin, gräsklippare, och ja till och med att tanka bilen. Mamma var även väldigt kreativ av sig, när vi var mindre, vi hade alltid något roligt att pyssla och måla med, som gipsfigurer till tusen, målarböcker i alla former och färger, sinitlera. Baka en massa. Och allt har man fått stor nytta av inom mitt yrkesval.
Och man försöker att ta efter mamma med hennes kreativitet och hitta på massa liknande saker till Daniel och så småningom till tjejerna.
Min mamma är den starkaste personen jag känner, och den mest kärleksfullaste också. man kan prata med henne om allt. Och hon och jag förstår varandra så bra. Vi har ett väldigt starkt band med varann.
Måste även påstå att Hon är världens bästa mormor. Daniel älskar att åka hem till mormor och hälsa på. Om mamma hade varit frisk, skulle han nog jämt vilja sova över hemma hos mormor;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0