Dopet

Vilken dag! Stressigt, men det har endå vart en helt perfekt dag. Jag är supernöjd.
Dagen började med att göra klart cupecaksen med glasyr och strössel. Första satsen med glasyr blev inte riktigt som tänkt, men dom smaka bra endå:)
Sen kom Maria och Felicia och sysselsatte Daniel hela förmiddagen, så inte han skulle vara så mycket i vägen när vi gjorde tårtorna, jättetack för det tjejer. <3 sen var det bara att sätta igång att göra tårtorna och och plocka fram alla tillbehören till tårtorna, och börja kladda ner halva köket ;) så Johannes städa och dammsög, medans jag gjorde tårtorna och plocka fram tallrikar och alla tillbehören till fikat och koka kaffet och ställde fram på bänken så att det skulle vara klart tills vi kom tillbaka från kyrkan. Sen runt 11 så började jag bli lite mer stressad och jag höll fortfarande och plocka och dona, och hade inte duschat och fixat mig än, och dopet skulle börja kl 13! Så snabbt in i duschen och fixa och göra sig iordning, tack och lov för att man har två toaletter, då Maria och Felicia också höll på att göra sig iordning inför dopet hemma hos oss, så dom slapp stressa hem och göra sig iordning hemma. Man var lagom hungrig, då ingen av oss hade ätit frukost, förutom Daniel och småtjejerna, så vi alla slängde i oss ett par mackor innan vi for iväg till kyrkan. :)
Väl inne i kyrkan gick allt jättebra, förutom att tjejerna var trötta/ griniga.Det var dags att sova tyckte dom. Men när vi stod där framme var dom snälla och lugna, dom till och med somna i famnen. men fan var varmt det var, alla var helt blöta av svett, speciellt när man måste hålla småtjejerna på ett snyggt sätt på ena armen så att dopklänningen får ett snyggt fall. Det blev lite skratt, då prästen verkade vara lite småvirrig och kom bort sig lite om när vi skulle sjunga psalm, eller be en bön. Hon blanda även ihop papperna/intygen som faddrarna får. det var även svårt att hålla koll på vem som var vem av tjejerna. :p vi hade inte bestämt vem som skulle hälla dopvattet i funtan heller, så det blev lite förvirring där med, men det blev matte som fick göra det. så det blev en hel del skratt i kyrkan. :)
När vi var klara i kyrkan och alla hade kommit hem till oss, så blev det fika. Och jag och Johannes sprang mest omkring som yra höns och försökte vara sociala med alla så gott det gick, men det var så mycket folk överallt och jag hann knappt hälsa på alla, och några hann gå hem innan vi öppna doppresenterna. Men tjejerna fick jättefina presenter och presentkort. Och det blev en jättelyckad dag. Tack alla.
Nu ska jag och Johannes lägga oss på soffan och dö en stund. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0